SimCity Wiki

We've Moved! Just as Gamepedia has joined forces with Fandom, this wiki had joined forces with our Fandom equivalent. The wiki has been archived and we ask that readers and editors move to the now combined wiki on Fandom. Click to go to the new wiki.

READ MORE

SimCity Wiki
Advertisement

Menu główne

Kiedy po raz pierwszy wejdziesz do menu głównego, zostanie rozegrany scenariusz wprowadzający. Kiedy skończysz go i powrócisz do menu, zdobędziesz dostęp do Świat SimCity oraz Graj.

Scenariusz wprowadzający

Zanim zaczniesz budować swoje wymarzone miasto, musisz poznać podstawy. Poznasz i zrozumiesz je podczas prostego scenariusza wprowadzającego. Nauczysz się m.in. takich kluczowych elementów, jak rysowanie dróg i stref, korzystanie z budynków specjalnych. Jeśli ukończyłeś scenariusz, możesz ponownie go rozegrać, klikając Wprowadzenie w menu Opcje.

Wznawianie

Kliknięcie przycisku Wznów natychmiastowo rozpocznie wczytywanie miasta, w którym ostatnio grałeś. Opcja nie jest dostępna, kiedy np. porzuciłeś ostatnie miasto.

Graj

Kliknięcie przycisku Graj przeniesie do kolejnego menu, w którym dostępne są trzy zakładki – Wznów grę, Dołącz do gry, Stwórz grę. Zakładka Wznów grę daje dostęp do regionów, w których posiadamy już swoje miasto (miasta). Zakładka Dołącz do gry to wyszukiwarka publicznych regionów innych graczy. W zakładce Stwórz grę możemy stworzyć nowy region. Poniżej znajdują się dokładne informacje o każdej z zakładek.

Stwórz grę

Wybierz region

W tym kroku należy wybrać jeden z dostępnych regionów. Każdy region ma określoną liczbę miast.

Skonfiguruj region

Na tym etapie trzeba nazwać region oraz określić, czy będzie on publiczny (dostępny w wyszukiwarce), czy prywatny (tylko na zaproszenie). Opcjonalnie do zaznaczenia jest tryb piaskownicy, w którym możemy używać cheatów i nie jest on liczony do tablicy wyników, wyzwań i osiągnięć.

Zajmij miasto

Po skonfigurowaniu regionu wymagane jest wybranie jednego z dostępnych miast, w którym zaczniemy przygodę z regionem. Warto przed zajęciem miasta przejrzeć wszystkie miasta w celu sprawdzenia ich zasobów naturalnych. Na początek warto wybrać miasto, które ma przynajmniej 2-gi poziom dostępności wody.

Po zajęciu miasta możemy zaprosić znajomych. Aby to uczynić należy kliknąć przycisk Zaproś. Znajduje się on w prawym, górnym rogu ekranu Utórz grę oraz po wybraniu miasta w opisie.

Graj

Przycisk do rozpoczęcia gry znajduje się w opisie miasta po wybraniu zajętego przed chwilą miasta.

Dołącz do gry

Zakładka ta jest wyszukiwarką dostępnych publicznych regionów z danego serwera, na którym aktualnie jest się zalogowanym. Można zastosować następujące filtry wyszukiwania:

  • określone mapy;
  • określeni znajomi;
  • regiony z opuszczonymi miastami;
  • aktywny tryb piaskownicy.

Po kliknięciu regionu ukazują się szczegóły podobne do tego, jakie występują w panelu tworzenia gry w momencie zajmowania miasta.

Wznów grę

Z poziomu tej zakładki dostępne są wszystkie regiony, na których posiada się przynajmniej jedno miasto. Jednocześnie można posiadać jedynie 10 regionów na jednym serwerze. Podobnie jak w zakładce Dołącz do gry, po kliknięciu na region ukazują się jego szczegóły.

Advertisement