SimCity Wiki

We've Moved! Just as Gamepedia has joined forces with Fandom, this wiki had joined forces with our Fandom equivalent. The wiki has been archived and we ask that readers and editors move to the now combined wiki on Fandom. Click to go to the new wiki.

READ MORE

SimCity Wiki
Advertisement

Strefa to miejsce przeznaczone pod zabudowę. Wyróżnia się trzy strefy: mieszkaniową, komercyjną oraz przemysłową. Strefy można układać jedynie wokół dróg po połączeniu z autostradą.

Każda strefa ma inne znaczenie i wszystkie są ważne. Znalezienie odpowiedniej proporcji między wszystkimi strefami jest kluczowe, ponieważ bez tego miasto nie będzie się rozwijać bez problemów.

Gęstość zabudowy w danej strefie wyznacza poziom gęstości drogi, przy której strefa została ustawiona.

Tip.png Aby jednym kliknięciem oznaczyć całą szerokość drogi daną strefą, przytrzymaj przycisk CTRL.
Tip.png Nie wiesz dlaczego zarazki rozprzestrzeniają się po strefie mieszkalnej? Być może wiatr przesuwa zanieczyszczenia powietrza ze strefy przemysłowej. Przed rozpoczęciem budowy miasta sprawdź kierunek wiatru za pomocą mapy danych i odpowiednio rozplanuj ułożenie stref. Pamiętaj, kierunek wiatru może nieco się zmieniać!

Strefa mieszkaniowa

Zone Residential.png

Strefa ta umożliwia Simom budowę własnych domów (baraki, apartamenty itp.). Każdy Sim, aby mógł pracować musi posiadać miejsce zamieszkania adekwatne do swojego poziomu zamożności. Jeśli Simowie nie będą zadowoleni (np. brak wody/prądu itd.) będą opuszczali oni miasto, a kompletnie wyludnione domy zostaną porzucone. Takie domy należy usuwać, aby umożliwić powstanie nowego budynku w tym miejscu (będzie informować o tym ikonka buldożera nad budynkiem po wybraniu narzędzia niwelowania). Jeśli Sim nie będzie mógł znaleźć pracy, może zostać bezdomnym. Będzie się wówczas błąkał po parkach i opuszczonych domach.

Strefa komercyjna

Zone Commercial.png

Na niej budują się wszelkiej maści sklepy, w których Simowie kupują dobra i korzystają z usług. Zamożność tej strefy powinna być odpowiednia do zamożności strefy zamieszkania, aby Simowie byli zadowoleni. Budynki strefy komercyjnej mogą zostać zamknięte m.in. z powodu braku odpowiedniej ilości pracowników lub klientów. Wtedy takie budynki należy usunąć, aby możliwe było zbudowanie kolejnego sklepu danym miejscu (będzie informować o tym ikonka buldożera nad budynkiem po wybraniu narzędzia niwelowania).

Strefa przemysłowa

Zone Industrial.png

W tej strefie powstają firmy i fabryki, które potrzebują wielu Simów, aby produkować dobra, m.in. dla sklepów w regionie. W normalnym mieście, ta strefa zarabia (lub traci) najwięcej Simolenów. Strefa ta powinna zostać zbudowana z dala od strefy mieszkaniowej oraz w takim miejscu, aby wiatr nie przenosił zanieczyszczonego powietrza na domy i najlepiej też sklepy.

Advertisement